יום רביעי, 4 בפברואר 2015

פסוריאזיס טיפול טבעי

פסוריאזיס טיפול טבעי - צמחי מרפא / תרופות טבעיות

לפני נטילת כל תרופה צמחית לטיפול בפסוריאזיס או במצבי דלקת מפרקים פסוריאטית, ישנטו הצורך להיתייעץ עם הרופא שלך.
ונציין שגם תרופות צמחיות עלולות לגרום לאינטראקציות מסוכנות עם התרופות אשר הינכם נוטלים. כמו כן, לא אסור לקחת תרופות צמחיות, אם הינך בהריון או מניקה, או אם יש לך מצבים רפואיים קיימים, כגון: סוכרת או לחץ דם גבוה, או הפרעות במצב רוח וכו'. 

להלן מספר עשבי תיבול ותרופות טבעיות שעשויות לעזור לכם הסובלים ממחלת הפסוריאזיס אודלקת מפרקים פסוריאטית.

אלוורה ופסוריאזיס 

ג'ל מצמח אלוורה יכול במריחה על העור עד שלוש פעמים ביום. ישנם מחקרים שמראים שזה יכול לעזור להפחית את האדמומיות ואת קנה מידה הקשורים במחלת הפסוריאזיס. חפש קרמים המכילים אלוורה 0.5%. וראוי לציין כי לא הוכחה שום תועלת משימוש באלוורה בצורת טבליות ומה גם הדבר עשוי להיות מסוכן.

חומץ תפוחים ופסוריאזיס

סיידר תפוחים שמשו תרבויות עתיקות כחומר חיטוי, חומץ תפוחים עשוי לעזור להקל על גירוד בקרקפת מפסוריאזיס. אתם יכולים לקנות בקבוק של חומץ תפוחים אורגני במכולת ולהחיל את הטיפול על הקרקפת מספר פעמים בשבוע. יש אנשים שמדווחים על דילול חומץ עם מים על יחס של 1 ל- 1 מסייע במניעת תחושת צריבה. אחרים אומרים שהם צריכים לשטוף את העור ברגע שהפתרון התייבש כדי למנוע גירוי. דלג על תרופה הטיבעית והזולה הנ"ל אם עור הקרקפת שלכם סדוק או מדמם. אם יש לכם פצעים פתוחים, חומץ עשוי רק לגרות את העור ולגרום לתחושת צריבה. אם זה עובד בשבילכם, אתם צריכים לראות תוצאות בתוך מספר שבועות.

קפסאיצין ופסוריאזיס

CapsaicinCapsaicin הוא אחד המרכיבים בפעילים בפלפל החריף שגורם לתחושת חום וצריבה. הוסיף לקרמים ומשחות, קפסאיצין קצות עצבים הדבר עשוי והפחית את תחושת הכאב. חוקרים מאוניברסיטת המרכז הרפואי פרייבורג, בפרייבורג, גרמניה, מצא קרמים OTC המכילים קפסאיצין עשויים לעזור להפחית את הכאב, דלקת, אדמומיות ואת קנה מידה הקשורים בפסוריאזיס. עם זאת, יש צורך במחקר נוסף כדי להעריך את היתרונות והבטיחות לטווח הארוך שלה. חלק מהאנשים עלולים להרגיש תחושת צריבה במשחות המכילות קפסאיצין.

ים המלח ופסוריאזיס

מלחי ים המלח SaltsAdding ים המלח או מלח אנגלי למים החמימים (לא רותחים) האמבט והשרייה באמבט במשך כ- 15 דקות עשויים לסייע בהסרת קשקשים ולהקל על הגרד. הקפדו למרוח קרם לחות על העורכם ברגע שאתם יוצאים מהאמבטיה. אתם יכולים לראות שיפור מסוים. 

שבולת שועל ופסוריאזיס

שיבולת שועל נחשב לאחד הטיפולים בטובים לחתכים בעור. אין שום הוכחה מדעית התומכת בשימוש של שיבולת שועל כדי להקל על תסמינים בפסוריאזיס. אבל אנשים רבים הסובלים מפסוריאזיס דיווחו ששיבולת שועל או באמבטיה בשיבולת שועל משחרר אותם מתחושת הגירוי בעורומפחיתים את האדמומיות.

שמן עץ תה ופסוריאזיס

שמן עץ oilTea עץ התה מופק מהעלים של צמח ומקורו באוסטרליה. שמן עץ התה בעל תכונות חיטוי ויעיל במריחה על העור. חלק מהאנשים מוצאים באמצעות שמפו עם שמן עץ תה עוזר להקל על פסוריאזיס בקרקפת. עם זאת, אין מחקרים מדעיים כדי להוכיח את היעילות של שמן עץ תה על פסוריאזיס. השתמש בשמן עץ תה בזהירות כפי שכמה אנשים יכולים להיות אלרגיים אליו.


כורכום ופסוריאזיס

עשב TurmericThis (התבלין כורכום) בעל תכונות אנטי דלקתיות ונוגד חמצון רב עוצמה. כורכומין, החומר הפעיל בכורכום יש גם את היכולת לשנות את ביטוי הגנים. ביקורת 2012 על ידי האיגוד הבינלאומי לביוכימיה וביולוגיה המולקולרית מדגישה את יכולתו של הכורכום לשנות ביטוי ציטוקינים TNF. זו הסיבה הסבירה שחלק מהחולים מוצאים אותו יעיל ומועיל במזעור הפסוריאזיס והתגובה הדלקת במפרקים פסוריאטית. אתם יכולים לקחת כורכום מרוכז בכדור או בצורת תוסף תזונה אחר או לאכול אם אתם אוהבים קארי, והוסיף אותו בנדיבות על האוכל שלך. לפי ה-FDA המינון של כ- 1.5-3.0 גרם של כורכום ליום וזאת בכדי להיות בטווח המינון הבטוח. עם זאת, אני ממליץ לך להתייעץ עם רופא נטורופתית לעזרה בקביעת המינון הנכון בשבילך.

Mahonia Aquifolium (אורגון ענבים) ופסוריאזיס

Mahonia הוא צמח בעל פעילות מיקרוביאלית חזקה שמשחק תפקיד בתגובה חיסונית. מחקרים מראים כי מריחת קרם המכיל mahonia 10% היא יעילה בטיפול בפסוריאזיס קל עד בינונית.

ד"ר קובי עזרא (Ph.D) מומחה לרפואה נטורופטית, תזונאי ומאמן אישי. מטפל בסוכרת, בדיאטה והשמנה, כולסטרול ושומנים בדם ועוד. לפגישת יעוץ בקליניקה: 0528567140 כתב את הספרים: 1. אבן הפינה בתחום פיתוח גוף. 2. ספורטולוגיה - המדריך לספורטאי. 3. סטרואידים-כל מה שרצית לדעת? ולא העזת לשאול!

מומחה לרפואה נטורופטית, תזונאי ומאמן כושר אישי. מרצה ומלמד בתחומי התזונה, הרפואה והספורט בבית הספר למאמנים אוניברסיטת ת"א - וינגייט, במדרשה לתרבות הגוף - אמריקה ישראל, ובמכון מור (חברת בת של קופת חולים כללית). 

5 תגובות:

  1. פסוראיזיס אפשר לרפא גם עם טיפול טבעי

    השבמחק
    תשובות
    1. אכן ניתן לטפל ולעיתים גם לרפא את מחלת הפסוריאזיס, בעזרת תזונה רפואית, צמחי מרפא ועוד... פסוריאזיס

      לרדיקלים חופשיים יש חלק באטיולוגיה של פסוריאזיס. נוגדי חמצון מדכאים את רמת ה-GMP, כמו כן רמת הגלוטטיון פרוקסידזה אצל חולי פסוריאזיס נמוכה ביותר, מה שמצריך כמות של ויטמין E, סיסטאין, גלוטטיון וסלניום (כולם נמצאים בתוך הפורמולה). מוצר זה מכיל גם אנזימים וחיידקים טובים (אסיד ופילוס) שהינם חשובים לטיפול במחלה.

      מחק
    2. דרכי טיפול טבעי ואורטודוקסי בפסוריאזיס. פסוריאזיסמחלת עור אוטואימיונית כרונית, המלווה במגוון רחב של תסמינים ויזואליים הגורמים לאי נוחות פיזית ומנטאלית.

      מחק
  2. אז מכל סופי הטיפולים הנ"ל, איזה טיפול הכי כדאי? ים המלח, מרפאת עור או שמנים, משחות ותרופות למיניהן?

    השבמחק
    תשובות
    1. הטיפול המשולב מנצח! במחלת הפסוריאזיס בדומה לכל מחלה אחרת, ישנו הצורף לטפל בכל הגורמים עד לשורש הבעיה. החל מתוכנית תזונה בהתאמה אישית למטופל ועד לטיפולים רבים נוספים, הכל ביחד וכמובן בהתאם מלצב המטופל והסימנים.

      מחק