יום שלישי, 2 בפברואר 2016

דיאטה לאקנה תזונה טיפולית לחצקונים

דיאטה לאקנה תזונה טיפולית לחצקונים, ראיון עם ד"ר קובי עזרא.

(תודות לאתר: http://diet2all.net/).


מצבי מתח מגבירים את ייצור הסטרואידים, דבר שעלול להוביל לאי תקינות במבנה ותפקוד העור. מזונות מסוימים עשויים לגרום לעלייה מהירה של הסוכר בדם, דבר המגרה את הפרשת האינסולין.






אקנה תזונה ואינסולין

ויש לומר שיותר מדי אינסולין בדם שלנו עשוי לגרום לשינויים בגוף שיכולים להוביל לצמיחה של תאי הנקבובית ולסתימתם. לכן דבר זה יכול גם להגביר את פעולת בלוטות החלב בעור.

אז מומלץ לעשות מספר שינויים הארוחות שלנו. מחקר ספורסם ב- American Journal of Nutrition מציין כי ייתכן שיופיעו פחות פצעונים כשמוסיפים יותר דגנים מלאים, שעועית, וירקות. מצד שני כדי לקצץ בפסטה, אורז לבן, לחם לבן, וסוכרים.

אקנה ופעילות גופנית

פעילות גופנית מסייעת להפחית מצבי מתח (סטרס), ויש בהם בכדי לתרום התפרצויות אקנה.

פעילות גופנית מסייעת בנוסף לעור שלנו וזאת ע"י הגדלת זרימת הדם אליו, וכן ישנו יותר אספקת חמצן לתאי העור שלנו ומוציאים יותר פסולת משם.

אך יש לזכור כי להזיע בצורה מוגברת עשויה להוביל להופעת פצעונים בעור. לכן חשוב להתקלח מיד לאחר האימון.

אקנה ושתיית מים

הגדלת כמות המים שאנו שותים היא דרך מצוינת לשטוף החוצה את כל הרעלים הפנימיים לרבות העור שלנו מבפנים החוצה. למרות שאין מחקר סופי שמראה כי רעלים עשויים להוביל לפצעונים, חוקרים מאוניברסיטת מיזורי-קולומביה מצאו כי לאחר שתיית שתי כוסות מים שיפרה באופן משמעותי את זרימת הדם בכל הגוף וכמובן שכם לעור.

אקנה וחומצות שומן חיוניות

חומצות שומן אומגה-3 הוכחו לעשויים לאזן את ייצור B4 leukotriene, מולקולה שיכולה להגביר את הפרשת החלב (סבום) ולגרום אקנה דלקתי.
ניתן למצוא את חומצות השומן אומגה 3 כתוסף תזונה או לאכול אותה במזונות, ככון: אגוזי מלך, אבוקדו, שמן פשתן, ודגים בעיקר סלמון.


לנקות פעמיים ביום הכדי למנוע אקנה

בפנים יש יותר בלוטות אשר מפיקות את החלב השומני יותר מכל חלקי הגוף השונים, לכן שם הפנים הם איזור אשר יותר מועד לפורענות.
אז למה לנקות את העור בכדי למנוע אקנה (פצעים)? לרוב אנו מורחים איפור, מזיעים, מתלכלכים באבק ולכלוך, כך אנו נשארים עם כל הנ"ל על העור, דבר שמגביר את הנטייה לסתימת הנקבוביות שבעורנו. כלומר שאם לא נשטפו באופן קבוע את הפנים, אומם חלקיקים עשויים לחלחל לתוך הנקבוביות ולמלא אותם, וכתוצאה מכך יופיעו נקודות שחורות ופצעונים.
גם אם אתם לא מתקלחים פעמיים ביום, חשוב לשטוף את הפנים ביסודיות - בעדינות - בבוקר ובלילה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה