יום ראשון, 28 בפברואר 2016

טיפול באקנה

לטפל נכון בכל בעיות האקנה
אקנה היא אחת מתופעות העור הלא נעימות שמזוהה ביותר עם גיל התבגרות ושינויים הורמונאליים. יש נשים שנוטות לסבול מאקנה לא בגיל הזה אלא דווקא בגיל 30. גם בגיל הזה מדובר על תופעה שנגרמת בשל השינויים ההורמונאליים, אך הטיפול באקנה מהסוג הזה יהיה שונה ומותאם לאורח החיים של האישה. בעבר שיטות הטיפול הנפוצות באקנה כללו ייבוש של פצעים עם סבון מיוחד וזה התאים בעיקר לבני גיל ההתבגרות בעלי עור שומני. גישות שונות בתחום הקוסמטולוגיה פיתחו התייחסות שונה כלפי אקנה ומחקרים רפואיים שבוצעו על מנת לזהות את הגורמים להופעת התופעה הזו הוכיחו כי הייבוש לא יכול לעזור בטיפול יעיל באמת, אלא שהוא עלול אפילו להחריף את הבעיה. על מנת לטפל נכון באקנה אסור בשום פנים ואופן להיעזר בתרופות סבתא ולא מומלץ לעשות זעת ללא התייעצות עם קוסמטיקאית שמתמחה בטיפולי אקנה. טיפול כזה יכול להזיק עוד יותר לעור והכי חשוב, הוא עלול להותיר על העור סימנים לא אסטטיים גם אחרי האקנה יעבור.

בהתאם לסוג האקנה
את הטיפול באקנה יש לקבוע על פי סוג האקנה ועל פי הסיבה שגרמה לו. מכיוון שאקנה היא תופעה אשר קשורה להפרשת הורמון טסטוסטרון, יתכן והטיפול שיהיה יעיל יהיה זה שיכלול לא רק את הטיפולים הקוסמטיים אלא גם טיפולים הורמונאליים. הטיפולים הקוסמטיים באקנה אשר מוצעים היום הם טיפול קרן אור, טיפול המבוסס על החומצות הטבעיות וטיפול החדרת הלחות. במקרים מסוימים יבוצע שילוב בין מרכיבי כמה טיפולים על מנת לשפר את איכות התוצאה אך לרוב סוג הטיפול ייבחר על פי חומרת המצב, גילו של המטופל והסיבה שממנה נוצר האקנה.

לבחור את הטיפול המתאים ביותר
לפני שדנים על בחירת הטיפול המתאים ביותר, חשוב להבהיר בפעם נוספת כי ייבוש העור השומני שגורם להיווצרות האקנה היא הטעות החמורה ביותר מכיוון שייבוש העור יכול להגביר עוד יותר את הבעיה. טיפול קוסמטי נכון לעומת זאת ישפר באופן ניכר את מצב העור ויבריא אותו בלי להותיר סימנים או צלקות שהאקנה והטיפול הלא נכון בו יכולים לעורר. הטיפול הנכון צריך לפעול במקביל על כמה היבטים, ראשית עליו לטפל בחיידקים שגורמים לאקנה, שנית, עליו להחדיר את הכמות הנכונה של הלחות על מנת שהעור לא יתייבש עוד יותר. לפעמים הקוסמטיקאית תמליץ על שילוב הטיפול בקליניקה עם טיפול ביתי להגברת היעילות של הטיפול.

אך ורק עם מעורבות של מומחה
אקנה היא תופעה בלתי נעימה אך מה שנעים אף פחות הם הסימנים שהאקנה יכול להותיר על העור לכל החיים. על מנת להימנע מזה חשוב לבצע את הטיפול אצל קוסמטיקאית מומחית ולא באופן עצמאי ובשום פנים ואופן לא לגעת בפצעים בבית, מכיוון שזה עלול להחמיר את המצב עוד יותר. שינוי אורח חיים לפעמים נדרש גם כן ובין השאר שינוי צורת האכילה וצריכה מוגברת יותר של מים, בחירת קוסמטיקה אסטטית בריאה יותר ושינוי בתפיסת ההיגיינה היום יומית.

מאת: מיכאל רומנסקי. מאתר: http://maker.co.il. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה